Tipo di tesi | Tesi di laurea magistrale | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Autore | DI PRISCO, DANIELE | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
URN | etd-11102021-094218 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo | Sviluppo di uno Strumento di Progettazione per una Trasmissione a Variazione Continua Toroidale | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo in inglese | Development of a Design Tool for a Toroidal Continuosly Variable Transmission | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struttura | Dipartimento di Ingegneria "Enzo Ferrari" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Corso di studi | Advanced Automotive Engineering (D.M.270/04) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Parole chiave |
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Data inizio appello | 2021-12-02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Disponibilità | Accesso limitato: si può decidere quali file della tesi rendere accessibili. Disponibilità mixed (scegli questa opzione se vuoi rendere inaccessibili tutti i file della tesi o parte di essi) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Data di rilascio | 2061-12-02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Riassunto analitico
I problemi ambientali richiedono sempre più sforzi in termini di riduzione delle emissioni di NOx e CO2. Un modo efficace per aumentare l'efficienza dei motori a combustione interna è l'uso di trasmissioni a variazione continua, consentendo il ridimensionamento del motore e la riduzione delle emissioni. |
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Abstract
Environmental issues are always more demanding in terms of reduction of NOx and CO2 emissions. An effective way to increase the efficiency of internal combustion engines is the use of continuously variable transmissions, allowing downsizing and emissions reduction. The aim of this thesis is the investigation of the performances of a full toroidal variator, in which the power is transmitted by means of traction rollers. In the introduction an overview of the existing technologies is presented. Following, the kinematics and dynamics of the CVT has been analysed. In order to study the tribology of the contact, the ElastoHydrodynamic Lubrication theory has been used, in combination with an Hertzian pressure profile. The fatigue life has been investigated adapting the Lundberg-Palmgren theory, historically used for bearings. At the end, the results are presented. This work has been carried out at Bonfiglioli Riduttori S.p.A. Located in Calderara di Reno (BO). The calculus are made in MS excel. |
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