Riassunto analitico
The main objective of my thesis is to analyze the main changes that occured with Covid-19 on food consumer buying behaviors. The first part of the paper is focused on the consumers behaviors phenomenon and in particular which are the factors that affect the consumers buying habits. Subsequently, the gender differences between males and female are considered in order to understand if there are discrepancies between the two categories when acquiring food products online. In addition, the retail food formats characteristics are analyzed and the main factors which guided the consumers’ choices. Lastly, the channel switching model is explained in order to comprehend the several and rapid changes that occur in the distribution channels of goods and services used by the consumers. The second part of the thesis is to analyze the role of online universe in the consumers’ choices when they acquire their food products. In particular, object of the analysis are the factors which positively and negatively influence the consumers’ behaviors. Furthermore, it is analyzed how previous natural disaster and virus have impacted on consumers’ attitudes. In addition, it is analyzed how the theory of planned behavior influences consumers’ choices in their online shopping. Additionally, the role of the coping strategies is developed in order to better understand the consumers' reactions to dramatic events, such as the Covid-19 emergency. The third part of the work is focused on the analysis of the data. Indeed, a questionnaire tool is used to collect data regarding the consumers’ habits before and after the pandemic using the theory of planned behavior. In particular, the main objective of the interview is aimed at understanding if changes between consumers occurred.
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Abstract
L'obiettivo della tesi è analizzare i principali cambiamenti che sono avvenuti durante il Covid-19 sui comportamenti d'acquisti dei consumatori. La prima parte del lavoro si focalizza sul comportamento dei consumatori ed in particolare sui fattori che influenzano le loro scelte di acquisto. Successivamente, le differenze di genere tra maschi e femmine sono state considerate per capire se ci sono discrepanze tra le donne e gli uomini quando acquistano i loro prodotti alimentari. Inoltre, vengono presentate le caratteristiche dei formati alimentari al dettaglio e i fattori che guidano le scelte dei consumatori. Infine, è stata approfondita la scelta di cambiare il canale di acquisto da parte dei consumatori per comprendere i cambiamenti che sono avvenuti nei canali distributivi dei beni e servizi. La seconda parte della tesi si concentra sul ruolo dell'universo online quando i consumatori acquistano i loro prodotti alimentari online. Inoltre, sono stati analizzati i fattori che positivamente e negativamente influenzano le scelte dei consumatori quando effettuano acquisti online. In aggiunta, sono stati esaminati precedenti disastri naturali ed in particolare modo come i consumatori hanno reagito a queste situazioni di emergenza. L'ultima parte della tesi riguarda l'analisi dei dati che sono stati raccolti attraverso un questionario usando la teoria del comportamento pianificato. Infatti, l'obiettivo di queste interviste è quello di capire quali cambiamenti siano avvenuti nelle scelte di acquisti dei prodotti alimentari da parte dei consumatori con l'avvento della pandemia.
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