Tipo di tesi | Tesi di laurea magistrale | ||||||||||||||||||||||||||||||
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Autore | BRAGLIA, SARA | ||||||||||||||||||||||||||||||
URN | etd-09152019-185147 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo | "Italy is a special country. Every region, even every city has its special recipes and special foods." The promotion of the Made in Italy food and wine industry through the web: Reggio Emilia as a case study. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo in inglese | "Italy is a special country. Every region, even every city has its special recipes and special foods." The promotion of the Made in Italy food and wine industry through the web: Reggio Emilia as a case study. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Struttura | Dipartimento di Economia "Marco Biagi" | ||||||||||||||||||||||||||||||
Corso di studi | INTERNATIONAL MANAGEMENT - Management internazionale (D.M.270/04) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Commissione |
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Parole chiave |
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Data inizio appello | 2019-10-24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Disponibilità | Accesso limitato: si può decidere quali file della tesi rendere accessibili. Disponibilità mixed (scegli questa opzione se vuoi rendere inaccessibili tutti i file della tesi o parte di essi) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Data di rilascio | 2059-10-24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Riassunto analitico
Questa tesi parla della promozione del Made in Italy attraverso il web di alcune aziende dell'industria enogastronomica di Reggio Emilia. La tesi si apre con una ricerca bibliografica riguardante la comunicazione aziendale e l'immagine e la cultura di impresa; segue poi una trattazione del Made in Italy e dell'importanza del Country of Origin Effect, l'effetto del paese di origine. Il corpo della tesi è un'analisi dei siti web aziendali e dei profili delle aziende sui social networks al fine di verificare quanto venga promossa la loro attività e l'italianità dei loro prodotti all'estero. |
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Abstract
This thesis is an analysis on the promotion of the Made in Italy food and wine industry through the web for three companies of the city of Reggio Emilia. The thesis opens with a bibliographical research concerning corporate communication and the corporate image and culture; then a discussion of Made in Italy and the importance of the Country of Origin Effect is made. The body of the thesis, is an analysis of corporate websites and company profiles on social networks in order to verify how much they promote their business and the Italian nature of their products abroad. |
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