Riassunto analitico
Tutti noi siamo in grado di apprendere in virtù delle nostre esperienze, ma non tutti però apprendiamo con le stesse capacità di apprendimento. Tali capacità si sviluppano a seconda delle caratteristiche personali. esso può essere definito come il processo mediante il quale si origina un'attività o un'attività preesistente che viene modificata attraverso la risposta a una situazione; o più semplicemente come la capacità di mettere a profitto l'esperienza. In un contesto di apprendimento scolastico, poter disporre di uno strumento che possa misurare i processi di apprendimento verbale e il consolidamento in memoria delle informazioni istruite è molto importante soprattutto nell'ambito di processi di istruzione della scuola, anche perchè le attività di memorizzazione cono continuamente sollecitate durante la didattica e nella verifica degli apprendimenti acquisiti dall'allievo, durante gli anni di scolarizzazione. Il compito della ricerca aveva come obiettivo quello di osservare e descrivere la curva di apprendimento verbale in una popolazione in età evolutiva somministrando il test di memoria verbale parole di Rey (1958)che valuta il richiamo immediato e differito relativamente ad una lista di parole concrete e un test di riconoscimento, per una osservazione sulla efficienza funzionale dei singoli processi cognitivi coinvolti nell'apprendimento verbale.
|
Abstract
All of us can learn by virtue of our experiences, but not all of us are learning with the same learning skills. Such capabilities develop according to personal characteristics. It can be defined as the process through which a preexisting activity or activity is generated that is modified by responding to a situation; Or more simply as the ability to profit from experience. In a context of school learning, having a tool that can measure verbal learning processes and the memory consolidation of educated information is very important, especially in the context of school education processes, also because the learning activities continually convey Stressed during the teaching and checking of the learning acquired by the student during the years of schooling. The aim of the research was to observe and describe the verbal learning curve in an evolving population by administering the verbal memo test
All of us can learn by virtue of our experiences, but not all of us are learning with the same learning skills. Such capabilities develop according to personal characteristics. It can be defined as the process through which a preexisting activity or activity is generated that is modified by responding to a situation; Or more simply as the ability to profit from experience. In a context of school learning, having a tool that can measure verbal learning processes and the memory consolidation of educated information is very important, especially in the context of school education processes, also because the learning activities continually convey Stressed during the teaching and checking of the learning acquired by the student during the years of schooling. The aim of the research was to observe and describe the verbal learning curve in an evolving population by administering the verbal memory test of Rey (1958) who evluates the immediate and deferred recall on a list of concrete words and an acknowledgment test for an observation of the functional efficiency of the conjugal processes involved in verbal Learning.
|