Tipo di tesi | Tesi di laurea magistrale | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Autore | MONACELLI, ALESSIO | ||||||||||||||||||||||||||||||
URN | etd-03092016-091235 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo | Strategie di estensione del ciclo di vita internazionale dei prodotti e selezione dei mercati esteri: il caso Italclean SRL. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo in inglese | International life cycle extension strategies and foreign markets selection: the Italclean SRL case. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Struttura | Dipartimento di Economia | ||||||||||||||||||||||||||||||
Corso di studi | Management internazionale (D.M.270/04) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Commissione |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Parole chiave |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Data inizio appello | 2016-04-14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Disponibilità | Accesso limitato: si può decidere quali file della tesi rendere accessibili. Disponibilità mixed (scegli questa opzione se vuoi rendere inaccessibili tutti i file della tesi o parte di essi) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Data di rilascio | 2056-04-14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Riassunto analitico
Nei settori maturi dei mercati avanzati le imprese si trovano di fronte alla necessità di implementare strategie mirate per estendere il ciclo di vita dei prodotti. La presente tesi analizza i temi delle strategie di estensione del ciclo di vita internazionale dei prodotti e delle modalità di selezione dei mercati da parte di imprese appartenenti a settori maturi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Abstract
In mature industries of advanced markets, firms are faced with the need of implementing strategies to extend the life cycle of products. This master thesis debates the topics of international product life cycle extension strategies and foreign market selection methods of firms operating in mature industries. Through qualitative analysis, this dissertation analyzes the case of a small Italian company operating in the production of dry cleaning machines for garment care. Confirming the findings in the relevant literature, this research argues that firms in mature technological industries select their own markets on the basis of the products offered, by allocating the most innovative products to the markets of developed countries and the mature products to the markets of developing countries. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
File |
|