Tipo di tesi | Tesi di laurea magistrale | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Autore | LEONI, LUCA | ||||||||||||||||||||||||||||||
URN | etd-01282021-145025 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo | Lessons on countability within the framework of Cognitive Grammar and Input Processing | ||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo in inglese | |||||||||||||||||||||||||||||||
Struttura | Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali | ||||||||||||||||||||||||||||||
Corso di studi | LINGUE, CULTURE, COMUNICAZIONE (D.M. 270/04) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Commissione |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Parole chiave |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Data inizio appello | 2021-02-23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Disponibilità | Accesso limitato: si può decidere quali file della tesi rendere accessibili. Disponibilità mixed (scegli questa opzione se vuoi rendere inaccessibili tutti i file della tesi o parte di essi) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Data di rilascio | 2061-02-23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Riassunto analitico
Riassunto: Il presente studio ha lo scopo di proporre una sequenza di lezioni sulla numerabilità nel |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Abstract
The present work has the aim to propose a sequence of lessons about countability within the context of Italian high school. Langacker's Cognitive Grammar and VanPatten's Processing Input are the theoretical framework taken as reference for the construction the hypothetical lessons. The first two chapters of the work present the theories taken as reference. These theories are compared to other viable possibilities and reasons for the theoretical choices are given. The third chapter is the analysis of six grammar and student's books. The final chapter is the actual proposal of lessons. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
File |
|