Riassunto analitico
Il progetto prevede una fase iniziale di analisi delle procedure utilizzate in azienda, per le prove di affidabilità. Successivamente viene effettuato uno studio dello stato dell'arte sulle metodologie innovative che permettono di accelerare le prove sperimentali, individuandone quella più efficace. Dopo questa fase iniziale, si sceglie un particolare tipo di smontagomme che verrà utilizzato per il nuovo metodo della prova di affidabilità: questa attività è progettata per definire le nuove procedure di test da applicare ad ogni componente della macchina. Al fine di attuare le procedure nel rispetto delle condizioni di utilizzo delle macchine, si misurano le grandezze utili per valutare l’affidabilità della macchina. Le prove saranno definite univocamente per il modello considerato dello smontagomme, specificando il tipo di attuatori, attrezzature, sensori e il tipo di controllo che verrà utilizzato. Alla fine il nuovo metodo sarà convalidato attraverso alcune prove che saranno effettuate su un componente della macchina, in modo da disegnare la curva Wohler.
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Abstract
The project involves an initial phase of an analysis about the actual company procedure of the reliability test, and subsequently a study of the state of the art about the reliability of mechatronic equipment, and the criteria for quickening the experimental tests. The thesis study starts from a functional and structural analysis of the Snap-On systems, and an analysis of the company procedures relating to the machines.
These first activities are oriented to find an alternative method that is more effective than the current in terms of duration and therefore also of the cost.
Afterwards I am going to pick a particular kind of Tire Changer that will be used for the new method of the reliability test: this activity is designed for defining the new testing procedure of each components of the machine.
In order to implement the procedures respecting the conditions of use of the machines, I am going to measure the quantitative quantities which are useful to characterize the machine reliability. The tests will be defined univocally for the considered model of the Tire Changer, specifying the type of the actuators, fixtures, sensors and the type of control that will be used.
At the end the new method will be validated through some tests which will be carried out on one component of the machine, in such a way to draw the Wohler curve.
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